News

20Mar

Baltoro

Close to K2

Shoot by Veso Ovcharov

20Mar

K2 from Concordia

K2 in Pakistan 8611m!
It’s beautiful and I miss it

Shoot by Veso Ovcharov

20Mar

K2

K2 in Pakistan 8611m!
It’s beautiful and I miss it

Shoot by Veso Ovcharov

02Nov

Diran return

What an adventure at Diran 7266m!
Leave the hotel, walk 20 minutes and fly to Diran to land on the mountain. Ascent in skiing and mountaineering to the summit, bivouac and return to the hotel less than 24 hours after departure.

Quel aventure au Diran 7266m!
Partir de l’hôtel, marcher 20mn et voler jusqu’au Diran pour poser sur la montagne. Ascension en ski et alpinisme jusqu’au sommet, bivouac et retour à l’hôtel moins de 24h après le départ.

Photo during the return flight, I am exhausted, you can clearly see the bad weather that is already enveloping the Diran. I was able to take off just before the clouds enveloped the mountain.
Photo pendant le vol de retour, je suis épuisé, on voit bien le mauvais temps qui enveloppe déjà le Diran. J’ai pu décoller juste avant que les nuages enveloppe la montagne.

31Oct

Diran

What an adventure at Diran 7266m!
Leave the hotel, walk 20 minutes and fly to Diran to land on the mountain. Ascent in skiing and mountaineering to the summit, bivouac and return to the hotel less than 24 hours after departure.

Quel aventure au Diran 7266m!
Partir de l’hôtel, marcher 20mn et voler jusqu’au Diran pour poser sur la montagne. Ascension en ski et alpinisme jusqu’au sommet, bivouac et retour à l’hôtel moins de 24h après le départ.

Photo during the ski ascent
Photo durant l’ascension à ski

25Oct

Diran begin

What an adventure at Diran 7266m!
Leave the hotel, walk 20 minutes and fly to Diran to land on the mountain. Ascent in skiing and mountaineering to the summit, bivouac and return to the hotel less than 24 hours after departure.

Quel aventure au Diran 7266m!
Partir de l’hôtel, marcher 20mn et voler jusqu’au Diran pour poser sur la montagne. Ascension en ski et alpinisme jusqu’au sommet, bivouac et retour à l’hôtel moins de 24h après le départ.

Photo in front of the Diran, ready for a great adventure!
Photo devant le Diran, prêt pour une belle aventure !

19Oct

Base camp

Installation du camp de base pour 1 mois dans le Baltoro et le camp de base dans les montagnes Hunza

Installation of the base camp for 1 month in the Baltoro and the base camp in the Hunza mountains

17Oct

Bivouac

Les bivouacs du Pakistan !
Tu choisis lequel ?

The bivouacs of Pakistan!
Which one do you choose?

11Oct

Help for Pakistani paraglider

Les pilotes locaux Pakistanais (Hunza) sont nombreux à essayer d’apprendre à voler en parapente.
Nous passons du temps à transmettre le savoir de base. Pilotage au sol, en vol, réparation et entretien du matériel. Ils apprennent vite et sont motivés.
Mais il est difficile pour eux de trouver du matériel pour apprendre et voler.
Vous pouvez les aider !
Vous avez du matériel qui ne vous sert plus ou trop vieux ? Voile, sellette, secours, sacs etc
L’association AILES POUR EUX (https://www.ailespoureux.com/) récupère le matériel, effectue la révision et envois le matériel aux pilotes dans le besoin dans le monde entier. Même le matériel trop vieux est utile. Ici il y a plusieurs voiles qui ne servent qu’à l’entrainement au sol ce qui permet de préserver le matériel qui permet de voler. Les voiles sont de vraies passoires mais permette d’apprendre les bases
En tout cas ça fait des pilotes heureux partout dans le monde alors pensez-y.
Pendant ces 15 dernier jours 2 packs complets, voiles, sellette, sac, secours ont été envoyé au Pakistan pour des pilotes qui ont montrés leurs capacités.
Ici tout est utile, suspente, ripstop, ancien vario/GPS, radio etc.
L’objectif est de pouvoir équiper plus de pilotes alors pensez y avant de ranger votre ancien parapente au fond du garage.

Many local Pakistani pilots (Hunza) are trying to learn to fly with a paraglide.
We spend a lot of time teaching them the basics. Piloting on the ground, in the air, repairing and maintaining equipment. They learn very quickly and are highly motivated.
But it’s hard to find equipment to learn or fly for a Pakistani.
You can help them!
Do you have equipment that you no longer need or that is too old? Wing, harness, reserve, bag, etc.
The @AILESPOUREUX association (https://www.ailespoureux.com/) gets equipment, carries out overhauls and sends it to pilots in need around the world. Even equipment that is too old is useful. Here in Pakistan, there are a number of gliders that are only used for ground training, which helps to preserve the equipment that enables you to really fly. The wing are real sieves but allow you to learn the basics.
In any case, it makes pilots happy all over the world, so think about it.
Over the last 15 days, 2 complete packs, gliders, harness, rucksack and rescue equipment have been sent to Pakistan for 2 pilots who have shown their ability.
Here, everything can be useful: lines, ripstop, old vario/GPS, radio, etc.
The aim is to be able to equip more pilots, so think about it before you put your old paraglider away at the back of the garage.

Video shoot from Jake Holland

09Oct

Diran

Le film sur l’ascension du Diran(7266m) en paralpinisme de l’été 2023

The film on the ascent of Diran(7266m) on paralpinism on summer 2023